Fri fitness

Træn alt hvad du vil

Fri svømning

Kan til- eller fravælges

Atlas klubmesterskab 2019

Lørdag d. 16. november 2019 kl. 12:00 afholder Atlas "Klubmesterskab". Der dystes i squat, bænkpres og dødløft. Man kan deltage i enkelte løft eller i hele trekampen.

VI skal selvfølgelig konkurrere mod hinanden, men det handler først og fremmest om, at teste sig selv af, og have en god dag sammen med de andre medlemmer i Atlas.

Der vil være gode præmier til vinderne, goodiebags til alle deltagere og lækkerier til alle tilstedeværende.

Tilmelding

Tilmeldingsfristen er søndag d. 10. november 2019 til personalet i Atlas af hensyn til planlægning og indkøb af proviant.

Regler

Konkurrencen er kønsopdelt i en dame og herre konkurrence. Der bliver ikke lavet vægtklasser, men man udregner i stedet point efter Wilks pointsystem: https://wilkscalculator.com/kg

På dagen, starter vi med at veje alle deltagere, til brug for beregningen af point i de forskellige discipliner.

Hver løfter har 3 løft i hver disciplin der stilles op i.

Vi starter med at løfte i squat. Når alle har løftet i squat, går vi videre med bænkpres og til sidst dødløft.

Løftene i en disciplin laver vi på skift sådan at alle skal løfte 1 gang før man går videre til sit 2. og sidenhen 3. løft. Rækkefølgen af løftene afhænger af hvor tung en vægt man forsørger sig med at løfte. Man starter med de letteste forsøg og slutter med de tungeste forsøg.

Squat

Stangen skal holdes vandret over skuldrene og fastholdes med hænder og fingre. Hænderne må placeres hvor som helst på stangen.

Efter at stangen er taget ud af stativet (løfteren må modtage hjælp fra spotter m.h.t. at tage stangen ud af stativet), skal løfteren træde bagud eller frem for at finde den rigtige startposition. Når løfteren står helt stille, oprejst (en lille afvigelse tillades) kan løftet begynde.

Løfteren bøjer knæene og lader kroppen gå ned indtil lårbenene er ”under vandret”, hvorefter løfteren rejser sig op til udgangspositionen igen.

Bænkpres

Løfteren skal ligge på ryggen med hoved, skuldre og hele sædet i berøring med bænkens overflade.

Fødderne skal placeres fladt på gulvet (så fladt som skoenes form tillader). Hænderne skal gribe fat i stangen, som ligger i stativet, med tommelfingrene rundt om stangen. Denne stilling skal opretholdes under hele løftet. Det er tilladt at bevæge foden, men den skal forblive fladt på jorden.

Når stangen sænkes ned til bryst/mave skal den kort holdes stille over brystet. Det er IKKE tilladt at lade stangen springe op – eller synke ned – efter at stangen er blevet holdt stille på bryst/mave, så løfteren opnår en fordel herved.

Dødløft

Tag fat med valgfrit greb om en vægtstang som ligger på gulvet foran dig.

Vægtstangen løftes indtil knæ og hofte er strakte og skuldrene trukket tilbage. Herfra sænkes vægtstangen igen tilbage til gulvet.

Vær opmærksom på:

-​Når løftet er i gang, må fødderne ikke flyttes.

-​I det vægtstangen løftes op må der ingen nedadgående bevægelse være med vægtstangen.

-​Vægtstangen må ikke understøttes på lårene.

-​Man må ikke slippe vægtstangen før den igen står på gulvet.

Udstyr

Oversigt over hvilket udstyr der er tilladt:

-​Vægtløftningsbælte

-​Vægtløftningssko

-​Neopren knæbind eller knævarmere

-​Håndledsstøttebind

-​Straps

-​Handsker

-​lydende eller alm. kal

Kontaktinformationer​

Atlas Motion & Fitness

CVR: 73853613

Postnummer, by & adresse

Vandtårnsvej 55-57

2860 Søborg

Besøg os på